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 adeptus titanicus (oh yeah !)

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yul

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MessageSujet: adeptus titanicus (oh yeah !)   Sam 12 Mai - 12:45

j'ai découvert l'univers de 40k avec la 1ère édition de ce jeu, il y a longtemps...

















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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Sam 12 Mai - 21:24

Titanicus seminar :
-Main stuff in plastic
-Upgrades and options in resin
-Grand master box have everything to play but you can start by buying separate rules and models.
-Released in August










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Bifron



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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Sam 12 Mai - 22:14

Alors là j'achète ! La grosse boîtes et toutes les autre aussi ! En fois 2!
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Dim 13 Mai - 0:08

cool ! on sera au moins deux à y jouer ! moi en plus je peux espérer récupérer des bitz pour mes chevaliers, le warlord fait à peu près leur taille, semble-t-il...
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HANS MULLER

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Lun 14 Mai - 12:45

Pour une fois je ne vais pas endosser mon costume de vieux con réac grincheux ( qui n'as pour but que de tempérer les excès d'enthousiasme et les utopies financières de certains... ).

Pour une fois je kiffe Titanicus, je kiffe de jouer des titans, je kiffe les décors prévus d'emblée !

Pourquoi ?

1/ Par ce qu'on vas jouer des robots géants qui pètent tout ! Des armes de destruction massives qui broient, écrasent, piétinent, concassent, incinèrent, vaporisent, défoncent les cons d'en face ainsi que les immeubles ( j'espère que ce sera prévu... ), c'est le pied ! Fulguropoing, rétrolaser, hastérohache, cornofulgur... vous voyez de quoi je parle ?

2/ Par ce qu'à 40K on ne peut pas vraiment le faire. On ne fait qu'effleurer cet aspect de l'univers de 40K. Alors, oui, techniquement c'est possible en Apocalypse, mais il faut tellement de m2 de table et de tels décors massifs... et pour jouer 6 ou 8 warhounds, 2 ou 3 reavers et 1 warlord, il faut faire un gros héritage ou un gain substantiel à l'euro million !

3/ Par ce que ce n'est pas encore un autre jeu qui recycle des figurines de 40K, comme Necromunda, Shadow War Armageddon, Deathwatch Overkill, Stormcloud Attack, Betrayl at Calth, Burning of Prospero, et j'en passe... Même si certains de ces jeux ont des qualités, la grande majorité des joueurs jouent leurs figurines de 40K à ... 40K. Et moi aussi. La seule vrai exception serait Space Hulk.

4/ Par ce que, si c'est un gros succès, il y a une possibilité que ce soit le premier pas de la résurrection d'EPIC !!!

Youpi ! Mais youpi, quoi !

HANS MULLER, maudit mais content !
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Lun 14 Mai - 15:06

un des deisgners a affirmé qu'ils avaient grossi l'échelle (8 mm au lieu de 6 mm) afin de pouvoir distinguer les détails des armures des space marine (en gros, leur type, je pense), donc Epic ils l'ont au moins en tête.



ce robot est approuvé par la fistinière
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gondhir

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Lun 14 Mai - 15:23

Il n'y aura que Impériaux/Renégats?
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Lun 14 Mai - 16:13

oui dans un premier temps. Si le jeu marche, je m'attends à ce qu'ils sortent assez vite les orks, les eldars et les tyranides, quand ils étendront le jeu au 41ème millénaire (ce qu'ils ont annoncé qu'ils feraient un de ces quatre).
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Lun 14 Mai - 18:17

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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Lun 14 Mai - 22:10



il semblerait que les toits plats des bâtiments soient prévus en vue des socles d'epic...
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Mer 16 Mai - 13:16

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Bifron



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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Mer 16 Mai - 15:00

Comme il me tarde trop!
C'est trop bien!
Bif FBDM.
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Mer 16 Mai - 15:11

pareil ! bien sûr je prends la grosse boîte. et le reste
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Ven 18 Mai - 2:00

à l'époque où l'on a entendu parler pour la première fois d'adeptus titanicus:

However talking to Andy Hoare, Mark Bedford and Chris Drew I can mention the following:

The game is set during the Horus Heresy in the spirit of the original Adeptus Titanicus.
It will begin with just Titans.
The scale will be 8mm - They decided on this scale after 3D printing a Marine, Dread, Leman Russ, Warlord and a Mastodon in three different scales. 8mm was deemed the best as you could see the details to the point of telling different armour marks apart but didn't make the Titans too big.
8mm will make a Warlord around 6" tall (that's what it looked like why Andy Hoare put his hands apart, don't blame me if the final model is smaller or larger...).
The models will be produced in resin by Forge World. [le plan a changé depuis...]
Typical force may be in the region of two Warlords, two Reavers and two-three Warhounds.
More Titan variants are possible.
Down the road infantry and tanks are to be introduced. [apparemment ce n'est plus prévu, cf le rapport sur la conférence]
Other forces are also possible, this includes Xenos which can be introduced in a themed expansion, e.g. Adeptus Titanicus: Armageddon to bring in the Orks.
Currently the Titans are being 3D modelled by Chris Drew, the Warlord has been done as the 40k version was originally 3D modelled so it was a case of just scaling things down and getting it to work as a model which can be manufactured.


Dernière édition par yul le Ven 18 Mai - 2:16, édité 1 fois
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Ven 18 Mai - 2:07

Vu sur FB :



"The Warhounds have been produced and painted by the FW team but weren`t shown for release as they are outside of the three month preview period as they are due for October. The first month of releases is due for release in August."
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Ven 18 Mai - 2:15

Sunday, 13 May 2018
Adeptus Titanicus Demo Pod - Tacticae Titanicus



Hi guys,

Apologies for the lateness of this post. I intended to post this yesterday evening soon after the demo pod but I was plagued by scrap code and encountered a few technical issues as a result. After some prayers, incense and a full system purge, here we are, ready to share what we learned yesterday in the presentation. I also apologise in advance as some of the slides were completely unreadable due to the screen resolution on the monitor so don't worry if you can't read it, it's not your eye sight, we couldn't read it either!

First of all, it is worth noting that this was a high level overview on the game rather than previewing models etc as that was covered in the Specialist Games Q&A seminars so no huge reveals about upcoming titan releases beyond what had already been shown.

The presentation was split up into three parts:

Setting
Gameplay
Building your maniple

There wasn't much here that was really news to me but a good refresher all the same. The game is set in the Horus Heresy so the game will be focused around the titan legions and knight households kicking around during that time - it is worth noting that for titan legios this actually makes them more flexible as a lot of titan legios got wiped out during the heresy and there aren't many left in the 41st millennium so you have more choices here as each legio should end up with their own rules.

At least in the short to medium term at the very least, it will be focused on loyalist vs. traitors so do not expect any Xenos titans to appear in AT any time soon. Also, do not expect any units smaller than a knight titan in the game either, there are no plans for AT to evolve into a new version of Epic as they feel it made the ruleset very cumbersome and they really want to focus on titan combat. Legiones Astartes was only mentioned on this slide to highlight the variety in legios point as you have the inverse situation between 30k and 40k with legions vs. chapters and the fact that they are in the setting but will not be in the game itself.

In this section, basic game play was discussed here. One of the key mechanics is that you need to give your titans orders at the start of a given turn - for each order you make, you need to pass a command test to see if the command succeeded, if you fail then you can not make any further commands in that turn. This is important as in the event that you do not give a titan an order, all they can do is their default basic move and shoot actions which could potentially leave them vulnerable so the order in which you give your titans orders is incredibly important - its like how player activation order can be important in BloodBowl!

The size of the titans can have a big effect in the game - carapace weapons have a minimum distance statistic for the event that they are firing at a smaller titan so you can effectively halve the firepower of a warlord titan with a reaver titan by getting up close and personal and force them to back pedal. Also, the new AT boards that are being released by Forge World are deliberately designed so that they can be set up with roads that can not be traversed by larger engines to give some tactical advantages to smaller engines.





We also got a bit of an introduction to the command tiles for Warlord Titans and Knight Titans - the key thing is void shield and reactor management - if your void shield bursts or you overload your reactor things are not going to go well for your titan as they will be incredibly vulnerable to damage and will potentially start taking critical damage which will reduce the titans long term effectiveness (mobility, firepower, structural integrity, out-right engine kill...).

Here we got an overview of army composition, the roles of the different titans that will be available soon after launch and how they can be armed.

In terms of maniple composition (which is the key thing here), this is what the command terminal packs provide. The command terminal packs provide you with a maniple composition amongst other things - for example, the Axiom Command Terminal pack provides you with everything (apart from models and weapons cards) to field a pre-selected maniple consisting of 1 warlord, 1-2 reavers and 1-2 warhounds. If you build a maniple that is compatible with the terminal pack you can get extra rules such as improved command rolls - so think of them like formations but not as game breaking as some of the ones in 7th.



The titan roles should be pretty self explanatory really - Warlord is a slow but resilient heavy hitter, Reaver is a middle of the road kind of titan, Warhound is a fast glass cannon, Knights are flank protectors and irritants - don't ignore them though as they can take down an injured titan caught off guard!

Weapons are important here as you need to have a balance between shield breakers and engine killers, too much of a focus either way may result in you not being able to quickly take down enemy titans.

I hope this was useful and if you have any questions about the content above I'll try to answer your questions in the comments below!

Hector Cephas


Peisen Xu15 May 2018 at 13:45
Wasn't the point of the scale change so that they could "determine the difference between power armour marks"? Can someone confirm or deny? Would that not imply that infantry was to have a role?

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BigJon15 May 2018 at 15:55
From what I understood the scale change was so that they did not lose any detail from the larger FW scale models to the AT scale models. If they went smaller they would have to alter the look and did not want to do that.


Hector Cephas15 May 2018 at 18:13
Basically what Jon said - there has not been any intention of including infantry models like space marines since inception as far as I know, I might be wrong mind you...
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Ven 18 Mai - 15:25

De la micro gestion... avec une dalle pour noter plein de trucs... ca sent les vieux barbus de fw qui ne sont toujours pas passes a la v8 de 40k... des regles pseudo simulationnistes comme par ex dans l ancien battletech des annees 80, mouaif...
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gondhir

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Ven 18 Mai - 17:46

Moi je trouve que cela fait tout le charme des combats de gros robots Smile

Les feuilles de perso (robot) comme dans un jdr ^^
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yul

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MessageSujet: Re: adeptus titanicus (oh yeah !)   Ven 18 Mai - 20:34

ouais enfin dans un jdr tu n'en gères pas 4 ou 5 en même temps, déjà qu'avec certains systèmes c'est déjà chaud d'en gérer une seule passé un certain niveau assez vite atteint... plus je vieillis plus j'aime la simplicité. Dans le feu de l'action j'ai tendance à oublier la moitié des trucs et je sais très bien que je ferai à moitié gaffe à ce panneau de commandement, surtout si j'en ai plusieurs ... heureusement que pour age of sigmar ils ont fait des fiches facilement consultables pour les règles des unités, j'aurais les plus grandes difficultés à jouer mon armée sinon. Ca ressemble pas mal à la première version du jeu, en plus étendu, mais à l'époque tu modifiais essentiellement le nombre de boucliers via un disque inséré dans le socle, et tu notais les dégâts sur les titans en... enlevant les parties endommagées de la fig, quand il s'agissait des armes. Ca faisait très jeu de plateau, du coup. Et puis à l'époque j'étais jeune et fou, je ne connaissais pas mieux. Alors j'imagine qu'ils cherchent à coller au plus près de ce qui est décrit dans les romans et le background, mais je crains que comment souvent, le simulationnisme pointilleux ne conduise à nuire à l'aspect ludique. J'ai l'impression qu'ils reviennent des années en arrière. Enfin on verra bien. En tout cas, vu ce choix, cela signifie clairement qu'il sera difficile d'intégrer d'autres unités que des titans, à part peut-être éventuellement des chars super-lourds. Encore que, restreindre le jeu au combat de robots géants n'est pas si grave, il y a malgré tout de la matière surtout s'ils pensent un jour à d'autres châssis "oubliés au 41ème millénaire" ou aux xénos, même s'il y a encore pas mal de fans d'epic (il parait que la dernière version des règles, armaggedon, était très bien). Si on joue tout le temps les mêmes trois châssis, plus les chevaliers, on risque de se lasser assez vite, même s'ils font des règles spéciales de légions titaniques.
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